اقتصادی
موضوعات داغ

قیمت‌ها در آینده کاهش می‌یابد

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مردم ایران نگران افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی در بازارها نباشند، گفت: تلاش ما بازگشت کشور به شرایط ثبات اقتصادی است.

به گزارش خانه کسب و کار، آیا نباید نگران گرانی‌ها در آینده بود؟ شرایط ثبات اقتصادی در کشور محقق می‌شود؟

به نقل از ایمنا، احسان خاندوزی امروز پنجشنبه_ بیست‌وششم خردادماه_ در حوزه سیاست‌های بودجه‌ای گفت: دولت سیزدهم تا حدودی سرعت تورم را کاهش داد و شاهد ثبات خوبی در بازار ارز و امثال آن بودیم‌.

خاندوزی با اظهار امیدواری نسبت‌به برطرف‌شدنِ برخی از مشکلات پیش روی شهرستان‌های استان، ادامه داد: کشور در وضعیت نابسامان اقتصادی به سر می‌برد که باید بسیاری از اصلاحات در سال‌های گذشته انجام می‌شد، امروز کشور در وضعیت انباشت بسیاری از اقدامات انجام نشده قرار دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در محصولات و کالاهای اساسی وابسته به واردات، آسیب‌پذیر و شکننده هستیم، تصریح کرد: در حوزه سیاست‌های بانکی، بودجه و مالیاتی باید همت جدی و حرکت شتابان شکل بگیرد؛ امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی، مشکلات به وجود آمده را جبران کنیم.

خاندوزی تاکید کرد: دولت در شش ماه ابتدای عملکرد خود تلاش کرد به صورت متمرکز و با هدف کنترل و ثبات اقتصادی، از تورمی که از تابستان سال گذشته به وجود آمده بود، بکاهد و تا حد زیادی آن را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد ثبات خوبی در اقتصاد کلان، قیمت ارز و امثال آن هستیم، تاکید کرد: برخی تکالیف در قانون بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد که باید با چند سیاست اصلاحی جبران شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اجرای اصلاحات اقتصادی در کشور با افزایش قیمت در بازارهای جهانی و نوسان در بازارهای بین‌المللی همزمان شد؛ بسیاری از کشورها درگیر افزایش قیمت مسکن و انرژی هستند که این موارد، افزایش قیمت مواد اولیه در بسیاری از صنایع را به همراه داشت؛ زمانی که مواد اولیه افزایش پیدا کند، بسیاری از کالاها دچار افزایش قیمت می‌شود.

خاندوزی با بیان اینکه مردم ایران نگران افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی در بازارها نباشند، افزود: امیدواریم با سیاست جبرانی معیشتی که با دستور رئیس‌جمهور ایجاد شد، این مسائل را جبران کنیم؛ اما نهایت تلاش ما بازگشت کشور به شرایط ثبات اقتصادی است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا