کارآفرینان
موضوعات داغ

تسهیلات با سود کم ویژه صنایع کوچک

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از اعطای تسهیلات با سود کم ویژه تولیدکنندگان صنعتی کشور خبر داد.

بر اساس گزارش ایرنا از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، «محسن سراج‌زاده» جذب حداکثری این منابع را یکی از مهم‌ترین اهداف صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در سال ۱۴۰۱ برشمرد.

وی افزود: با تفویض اختیار انجام شده به این صندوق، وزارت صمت تلاش دارد تا با همکاری همه ارکان اجرایی و جذب حداکثری منابع بتواند گامی مهم در راستای پیشبرد اهداف صنعتی کشور بردارد.

این عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تاکید کرد: منابع کمک‌های فنی و اعتباری در دو بخش یارانه‌ سود و ارائه‌ تسهیلات قابلیت بهره‌برداری دارند.

در بخش یارانه سود همه واحدهای صنعتی که با شاخص‌ها و ملاک‌های ارزیابی این طرح همخوانی دارند، می‌توانند فارغ از محل تامین مالی، یارانه‌ سودی را تا سقف پنج درصد دریافت و از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: در بخش ارائه تسهیلات از محل منابع این طرح نیز با توجه به تمرکز اصلی بر ارائه تسهیلات سرمایه‌ در گردش، با تلفیق منابع طرح و منابع بانک‌ عامل، نرخ سود این تسهیلات به ۱۳ درصد کاهش خواهد یافت.

سراج زاده گفت: پروژه‌های تکمیل زنجیره ارزش در راستای جلوگیری از خام فروشی، فعال‌سازی واحدهای راکد، نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی، فعال‌سازی ظرفیت خالی واحدها و تعمیق ساخت داخل از اصلی‌ترین طرح‌هایی هستند که مشمول استفاده از این منابع می‌شوند.

وی درباره چگونگی دریافت این منابع، بیان‌داشت: متقاضیان دریافت این تسهیلات پس از اخذ تاییدیه از اداره کل استانی و دفتر تخصصی ستاد وزارتخانه، به بانک عامل معرفی خواهند شد؛ بدیهی است پس از طی فرایند اعتبارسنجی طرح در ارکان اعتباری بانک، در صورت تایید، امکان بهره‌برداری از این تسهیلات فراهم خواهد شد.

این مسوول ابراز امیدواری کرد وزارت صنعت، معدن وتجارت بتواند با جذب حداکثری این منابع، در کوتاه‌ترین زمان، امکان تامین مالی واحدهای صنعتی مشمول طرح مذکور را فراهم کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا