کارآفرینانکارگران
موضوعات داغ

صولت به کسوت وزارت رسید

با رای نمایندگان مجلس، سید صولت مرتضوی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعى شد.

با رای نمایندگان مجلس، سید صولت مرتضوی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعى شد.

پس از استعفای (اجباری) عبدالملکی در خردادماه 1401و پس از دست رد مجلس یه زاهدی وفا با توجه به میزان سرمایه در گردش شخصی و حضور و تابعیت فرزندان وی در کشورهای خارج ، بالخره امروز صولت مرتضوی که در بدنه دولت نیز حضور داشته با رای 176 رای موافق ، 64 رای مخالف و 13 رای ممتنع و 5 رای باطله امروز 27 ام مهرماه 1401 به کسوت وزارت رفاه کار و امور اجتماعی منصوب شد .

سید صولت مرتضوی در ۶ بهمن ۱۳۴۰ در باباحیدر در استان چهارمحال بختیاری به دنیا آمد. وی در ابتدا در استان چهارمحال و بختیاری در سمت‌هایی مانند فرمانده بسیج باباحیدر، کارمند فرمانداری فارسان، بخشدار مرکزی فارسان و فرماندار لردگان مشغول به کار بود. مرتضوی در سال ۱۳۷۶ به عنوان فرماندار بیرجند انتخاب شد، در سال ۱۳۸۸ از سوی مصطفی محمد نجار به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور منصوب شد و تا پایان دورهٔ ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در این سمت بود.

مرتضوی در مهر ۱۳۹۲، از سوی شورای اسلامی شهر مشهد، به عنوان شهردار انتخاب شد. او دارای درجه دکتری حقوق عمومی است.

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶، مرتضوی ریاست ستادهای استانی سید ابراهیم رئیسی را بر عهده داشت. وی تا آبان ۱۳۹۸ مدیرعامل سازمان موقوفات آستان قدس رضوی بود. سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، مرتضوی را به ریاست سازمان اموال و املاک این بنیاد منصوب کرد. با رسیدن سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری، مرتضوی به عنوان معاون اجرایی او منصوب شد. این سمت در سال ۱۳۹۶ حذف شده‌بود.
او تا پیش از این معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دولت سیزدهم بود .

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا