استارتاپ و دانش بنیان

در جلسه ستاد نوآوری فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد مطرح شد : توجه وِیژه به هفته پژوهش و همراهی وِیژه دستگاه ها

ستاد نوآوری فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد، سردار مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی کشور و مهدیار سرشار، معاون اقتصادی بنیاد تعاون سازمان بسیج برگزار شد.

به گزارش رسانه خانه کسب و کار ، ستاد نوآوری فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد، سردار مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی کشور و مهدیار سرشار، معاون اقتصادی بنیاد تعاون سازمان بسیج برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار رحیمی رئيس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ضمن تشریح سند ابلاغی اعتلای ده ساله بسیح که توسط رهبری معظم به بسیج ابلاغ شده است ، اشاره کرد : سند ابلاغی که به دستور رهبری معظم بدست ما رسیده است شامل به جنبه دفاعی و ملی است . که بخش ملی آن شامل پارکهای علم و فناوری و … می باشد .

ایشان ضمن تاکیذ بر این که بهترین مرجع برای استناد ب  مرجعیت علمی ، قرآن کریم است نقشه راه بسیج علمی کشور را تشریح نموده و به بررسی نقشه راه بسیج علمی در افق 5 ساله از چشم انداز تا پایان اشاره کرد .

در ادامه دکتر مهران فاطمی استاندار یزد ضمن تقدیر از توضیحات کامل سخنان سردار رحیمی اظهار داشت: از تمامی دست اندرکاران رویداد ملی «تا ثریا» که اجرای این برنامه بزرگ را در ۲ بخش سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های فناورانه اولویت‌دار و شناسایی و حل نیازهای فناورانه در استان مدیریت کردند نهایت تقدیر را دارم.
وی بیان کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران بسیج همواره مقوم، متمم و مکمل فعالیت‌های مختلف در کشور بوده است و در شرایط حاضر نیز ارائه نقشه راه بسیج علمی کشور در این نشست بسیار کارگشا، مهم و ارزنده خواهد بود.
استاندار یزد عنوان کرد: ستاد نوآوری فناوری و اقتصاد دانش بنیان به منزله سازمان برنامه و بودجه حوزه علم و فناوری است و تمام ارکان آن را شامل می‌شود.
فاطمی با اشاره به اینکه سال گذشته برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در استان به خوبی انجام شد از برگزاری جشنواره دانش‌آموزی و جشنواره تجلیل از شرکت‌های دانش بنیان و فناور برتر در هفته پژوهش و فناوری خبر داد.
وی با بیان اینکه شعار محوری و بومی برای هفته پژوهش تعیین شود تصریح کرد: در نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گزارش هفتگی در خصوص اقدامات انجام شده به منظور برگزاری هر چه بهتر هفته پژوهش و فناوری ارائه شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه از شخصیت‌های ملی به منظوره بهره‌گیری از ظرفیت آنها در رویدادهای مختلف هفته پژوهش دعوت می‌شود گفت: نمایشگاه نیاز در هفته پژوهش برگزار شود.
فاطمی با تأکید بر اینکه از مجموعه‌های موفق دانش بنیانی ملی و منطقه‌ای برای شرکت در برنامه‌های هفته پژوهش دعوت شود گفت: موضوع پیوند صنعت و شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: پژوهش‌های مربوط به حوزه‌های علمیه مورد ارزیابی قرار گیرد و در ادامه تبلیغات شهری، صدا و سیما و غیره نیز با جدیت دنبال شود.
در پایان این نشست: تفاهم نامه‌ای مابین پارک علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شد که بر اساس آن زیرساخت‌های لازم برای استقرار شرکت‌های فناور در مراکز بزرگتر فراهم می‌شود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا