استارتاپ و دانش بنیان
موضوعات داغ

استاندار یزد : توجه ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت در حوزه دانش بنیان

بیست و دومین ستاد نوآوری فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش رسانه خانه کسب و کار ، بیست و دومین جلسه ستاد نوآوری فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد، برگزار شد.

در این جلسه ابتدا آقایان فقیه و حسینی از طرف پردیس فناوری دانشگاه یزد به ادای توضیحاتی درباره شتابدهنده های فروش و استعداد پرداختند و سپس به ابهامات و سوالات مطرح شده پاسخ دادند .

استاندارد یزد در ابتدای سخن خود با تشکر از دانشگاه یزد برای این ایده گفت : اصل این کار ، کار مبارکی است اما برای اینکه  مدل عملیاتی پیدا بکند و شتابدهنده ها عملی بشوند ، باید در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت مطرح گردد و در آنجا پیگیری شود و حتما در اولین جلسه این موضوع دنبال شود . بخش خصوصی ما بخش کوچکی نیست . ما پهنه وسیعی برای فعالیت های مختلف داریم که بدون مزاحمت باهم میتواندد موضوعات را پیش ببرند .

در ادامه جلسه محمد رضا دهقانی اشکذری ، رییس دانشگاه آزاد یزد درباره طرح مهارت یار توضیحاتی ارائه کرد و گفت : در این طرح دروس عملی دانشجویان در محیط صنعت و اصناف شکل میگیرد . از حسن های این موضوع این است که وسابل و تجهیزات صنعتی ای که در صنایع و کارخانجات موجود هست به مراتب بروز تر و عملی تر است. همچنین صنعت نیز دنبال نیروی ماهر و متبحر هست که از این طریق به آن میرسد .

وی ادامه داد : تعداد حدود 70 کارگاه  معین دانشگاه به جهت تدریس دروس عملی شناسایی شده است  که تا اکنون 7 قرارداد مختلف امضا رسیده است

دانشجو از هفته اول دروس عملی را در آن کارگاه یا کارخانه فرا گرفته و در ادامه استاد و صاحب کارگاه در صورت تایید صلاحیت میتواند به عنوان استاد آن درس به تدریس مشغول شود . اما در این مسیر مشکلاتی از جمله قانون کار که مربوط به سازمان تامین اجتماعی است وجود داشته که طی این تفاهمنامه این دغدغه برای کارگاه داران برطرف میشود .

در ادامه جلسه استاندارد یزد به اعضای حاضر درباره برنامه های هفته پژوهش و روز دانشجو تذکرات و نکاتی ارائه داد .

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا