استارتاپ و دانش بنیان

برگزاری نوزدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه‌ای کشور به میزبانی استان یزد

به گزارش خبرنگار رسانه خانه کسب و کار، نوزدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای تخصصی کشور برای دومین مرتبه به میزبانی استان یزد صبح امروز 14 آذرماه 1401 با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد، رئیس پارک فناوری پردیس، رئیس پارک علم و فناوری یزد، رئیس و دبیر شبکه ملی فن بازار ایران و جمعی از مدیران استان و کارگزاران فن بازار کشور آغاز به کار کرد.

محمد صالح خالقی، دبیر شبکه ملی فن بازار ایران، در ابتدای این نشست که به مدت دو روز در محل هتل صفاییه یزد برگزار می شود، در خصوص اهمیت برگزاری این سلسله نشست ها گفت: این شبکه ای که در کشور ایجاد شده است، وظیفه توسعه بازار فناوری را بر عهده‌ دارد و برای اینکه چنین کاری در سطح کشور انجام پذیرد، ما نیازمند این هستیم که به موضوعات توسعه‌ای کشور توجه کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین مصادیق استان هایی که از ناحیه جغرافیایی جزء کلان شهرها به شمار می آیند، وجود پایگاه هایی است که تقاضاها و عرضه‌های فناوری استان را بشناسند و در یک شبکه سازمان یافته این اطلاعات را با دیگر نقاط کشور به اشتراک بگذارند.

دبیر شبکه ملی فن بازار در ادامه خاطر نشان کرد: این شبکه برای اینکه تقویت شود، نیازمند برنامه‌های شبکه سازی است که بدین وسیله فناورهای استان‌های مختلف یکدیگر را شناخته و نیاز های خود را مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راه های تقویت و هماهنگی این شبکه برگزاری نشست های سالانه است، افزود: نشست‌های سراسری فن بازارها دو مرتبه در سال برگزار می شود تا فن بازار های سراسر کشور بتوانند آخرین تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و آخرین برنامه‌ها را مرور کنند. تا کنون ۱۸ نشست برگزار شده و امروز نوزدهمین نشست به مدت دو روز در استان یزد در حال برگزاری است

محمد علی شاه حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد نیز، ضمن تبریک فرارسیدن هفته ملی پژوهش و فناوری گفت: یکی از چالش های امروز استان ها از جمله استان یزد، اشتغال فارغ التحصیلان و نخبگانی است که از دانشگاه های مطرح کشور فارغ التحصیل شده اند؛ که در این راستا خروجی یکی از جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان یزد بورسیه تحصیلی این فارغ التحصیلان در حوزه صنایع بزرگ استان بود و امسال نزدیک به 100 نفر در صنایع استان یزد بورسیه شدند.

شاه حسینی در ادامه افزود: بحث حمایت حوزه صنایع بزرگ از طریق پرداخت مالیات از شرکت‌های دانش بنیان یکی از چالش‌هایی است که اغلب در ملاقات‌های شرکت‌های دانش بنیان و نوآور با استاندار مطرح می شود. ما در حوزه فروش محصولات‌ با مشکل مواجه هستیم که در این خصوص خوشبختانه اتفاقات خیلی خوبی انجام شده است، به عنوان مثال یکی از اقداماتی که در استان انجام شده است، تسهیلات تبصره ۱۸ برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در استان است که  سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان بود و  امسال به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون استاندار یزد در خصوص حمایت های صنایع بزرگ از شرکت های فناور و دانش بنیان نیز افزود: حمایت یا به‌ اصطلاح بسته پیشنهادی ایفای نقش و حمایت صنایع در چارچوب مسئولیت‌های اجتماعی صنایع بزرگ از حوزه نوآوری و فناوری تعریف شده است که در آن تاکید شده اولویت اول صنایع بزرگ در تامین نیازهای خود حمایت از شرکت‌های نوآوری و فناوری و حوزه دانش بنیان باشد.

شاه حسینی در پایان سخنان خود در نشست سراسری فن بازار های منطقه ای تخصصی کشور ابراز امیدواری کرد و گفت: تبادل نظرات و تجربیات انجام شده در این نشست منجر به توسعه و افزایش خروجی و راندمان حوزه نوآوری و حمایت از نخبگان سراسر کشور می شود و منشأ خیر و برکت برای فن بازار های حاضر در این نشست است.

سید حبیب الله میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری استان یزد، به عنوان میزبان نشست ضمن خوشامدگویی و تبریک فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری گفت: به شرکت های فن بازار به عنوان یک بنیاد مهم در توسعه کار و فناوری باید به صورت ویژه توجه نمود.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه نان افزود: سامانه نان که در معاونت علمی و فناوری وزارت علوم راه اندازی شده است، می تواند کمک شایانی به فن بازارها کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات و تدابیر لازم باید اندیشیده شود تا در حوزه فن بازار ها کنفرانس هایی به صورت سالانه تحت یک کنفرانس علمی به منظور ارائه تجربیات خود برگزار شود و مجموعه پارک علم و فناوری استان یزد اعلام آمادگی و میزبانی اولین دوره این نشست تخصصی را دارد.

در ادامه این نشست تخصصی، مهندس علومی، کارگزار فن بازار یزد و مدیر عامل شرکت راهکار تجارت پویا سورنا، مهندس توانگری، کارگزار فن بازار استان هرمزگان، مهندس فدایی، کارگزار فن بازار استان اصفهان، مهندس امیری، مدیر فن بازار منطقه ای استان خراسان رضوی، مهندس رضاپناه، کارگزار فن بازار استان آذربایجان غربی، دکتر رضایی، کارگزار فن بازار استان البرز، معاون اجرایی صندوق پژوهش و فناوری استان یزد، مدیرعامل شعبه بانک توسعه صادرات یزد و مدیرعامل شرکت تامین و توسعه خوشه محصولات کنجدی به ارائه تجربیات چندساله خود در این حوزه پرداختند و به سوالات حاضران پاسخ گفتند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا