کارمندی

جذب 100 هزارنفر در آینده نزدیک

آزمون‌های استخدامی سال ۱۴۰۲ به شکلی متفاوت برنامه‌ریزی شده تا کیفیت، عدالت، سرعت و تنوع در جذب نیرو به عنوان اولویت‌های سازمان اداری و استخدامی کشور، در این دوره از آزمون‌های استخدامی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خانه کسب و کار ، علیرضا علیخان‌زاده؛ رئیس امور جذب، بکارگیری و رشد، گفت: کیفیت جذب نیرو در این دوره از آزمون‌های استخدامی، با حضور کانون‌های ارزیابی ویژه استخدام بالاتر رفته است. شکل کلی آزمون‌ها از امتحان کتبی و مصاحبه صرف خارج شده و ابزارهای جذب و سنجش مهارت‌های افراد، متفاوت‌تر از قبل در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر افزایش سرعت جذب بعد از آزمون و به نتیجه رساندن آن، گفت: در این دوره گلوگاه‌های فرایند گزینش و ارزیابی شناسایی شده‌ و سرعت جذب افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص چگونگی کوتاه‌تر شدن زمان استخدام از اعلام قبولی تا شروع فعالیت، توضیح داد: با اعلام نتایج آزمون،‌ همزمان با مصاحبه، اسامی قبول‌شدگان به گزینش دستگاه‌ها هم اعلام می‌شود تا بررسی پرونده‌های استخدامی در زمان کمتری صورت گیرد.

رئیس امور جذب، بکارگیری و رشد، از راه‌اندازی سامانه‌‌ای با عنوان سامانه «امتحانات» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا آخر سال از سامانه «امتحانات» رونمایی کنیم تا در داده‌پردازی در مجموعه دولت یکپارچگی ایجاد شود و آن زمان است که فرایند استخدام می‌تواند در دو ماه انجام ‌شود.

وی اعلام کرد: در روزهای آتی صفحه‌ای در سایت سازمان اداری و استخدامی کشور راه‌اندازی می‌شود که مرجع اصلی برای اعلام و اطلاع‌رسانی آزمون‌های استخدامی خواهد بود.

وی بهار امسال را بهار آزمون‌های استخدامی خواند و افزود: بخشی از دفترچه‌های آزمون‌های استخدامی که در بهار امسال قرار است برگزار شود، در اسفندماه منتشر شده و بخشی دیگر در روزها و ماه آتی منتشر می‌شود.

علیخان‌زاده در خصوص تعداد صدور مجوز استخدام برای دستگاه‌های اجرایی کشور اعلام کرد: صدور مجوز استخدام آموزگاری در وزارت آموزش و پرورش برای 28 هزار و 18 نفر، بانک ملی برای 1832 نفر، شرکت‌های تابع وزارت نفت 3420 نفر و آزمون دبیری و هنرآموز و مدارس استثنایی آموزش و پرورش برای 28 هزار و 866 نفر صادر شده است.

علیخان‌زاده با اشاره به برگزاری آزمون مشترک دهم برای 16 دستگاه اجرایی در کل کشور گفت: در این آزمون 5022 نفر جذب 16 دستگاه‌ اجرایی خواهند شد که 5 خردادماه آزمون آن برگزار می‌شود.

وی افزود: سازمان تات، سازمان ثبت اسناد، وزارت راه و شهرسازی، گمرک، سازمان شیلات، سازمان پزشکی قانونی، شرکت زیرساخت، پست بانک، دستگاه‌های اجرایی استان سیستان و بلوچستان، سازمان ملی استاندارد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان ملی بهره وری، سازمان علوم و زمین، بانک توسعه صادرات، سازمان نقشه‌برداری، سازمان امور مالیاتی از جمله 16 دستگاه‌های متقاضی نیرو هستند.

علیخان‌زاده با اشاره به اینکه در مجموع طی‌ ماه‌های آتی بیش از 100 هزار نفر از طریق آزمون‌های استخدامی جذب دولت می‌شوند، تصریح کرد: برگزاری آزمون‌های دیگر منوط به تامین اعتبار از طرف دولت و سازمان برنامه و بودجه است و اگر اعتبار تامین شود تا آخر سال باز هم آزمون استخدامی خواهیم داشت.

علیخان‌زاده تفاوت این دوره با دوره‌های قبل در صدور مجوز استخدامی را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر جذب بر اساس تحلیل نیاز نقطه‌ای دستگاه و با کار کارشناسی دقیق انجام شده است که چگونه، چه تعداد و به چه محل‌هایی مجوز استخدام داده ‌شود.

وی در پایان عدالت در صدور مجوز استخدام را اساس کار این دوره از جذب برای دستگاه‌های اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: قانون جوانی جمعیت و مناطق کمتر توسعه یافته و کمتر برخوردار مبنای صدور مجوز استخدام در این دوره بوده است

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا