استارتاپ و دانش بنیان

خانه تکانی بهاری صندوق نوآوری و شکوفایی

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با دستور رییس‌جمهور تغییر کرد و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به عنوان رییس جدید هیات عامل صندوق معرفی شد.

محمدصادق خیاطیان پیش از این رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دولت سیزدهم بود. وی همچنین  به‌عنوان رئیس پیشین مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی فعالیت می‌کرد.

محمدصادق خیاطیان مدرک دکترای مدیریت تکنولوژی خود را در سال ۱۳۹۴ از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده است. او عضو هیئت علمی و استادیار پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است.

خیاطیان مدتی سرپرستی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را نیز برعهده داشته است. وی در تاریخ ۳ آبان ماه سال ۱۴۰۰ توسط سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌ جمهوری منصوب شد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۹۱/۲/۲۷ بنا به پیشنهاد شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و پس از تایید شورای نگهبان و به استناد تبصره (۳) ماده (۵) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات ـ مصوب۱۳۸۹ـ اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی را تصویب کرد.

صندوق نوآوری و شکوفایی دارای ارکان هیئت امنا، هیئت عامل، رییس هیئت عامل (رییس صندوق) و بازرس است.

اعضای هیئت امنای صندوق شامل رییس‌جمهور (رییس هیئت امنا)؛ معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ وزیر جهاد کشاورزی؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت و چهار نفر از اعضای کمیسیون‌های آموزش تحقیقات و فناوری، صنایع و معاون، اقتصاد و کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر است.

لازم به دکر است پیش از این علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا