کارآفرینان
موضوعات داغ

قنادان مهاجر به خط شدند

رییس اتحادیه صنف قنادان تهران با بیان اینکه برخی از نانوایی ها با آرد یارانه ای، اقدام به پخت شیرینی می کنند، گفت: از نظر تولید افت زیادی نسبت به سال گذشته داشته ایم و میزان فروش هم ۳۰ تا ۴۰ درصد افت داشته است.

علی بهره‌مند، رییس اتحادیه صنف قنادان تهران در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: با نامگذاری ۲۰ دی ماه به عنوان روز ملی قناد موافقت شده و به همین مناسبت مراسم اتحادیه نوزدهم دی ماه برگزار خواهد شد.

دیده‌بان ایران نوشت : بهره مند درخصوص چالش های قنادان گفت: همکاران ما در بحث تامین مواد اولیه مرغوب دغدغه دارند؛ ضمن اینکه به دلیل سختی کار و دستمزد پایین، مشکلاتی درخصوص جذب نیرو وجود دارد و با کمبود در این حوزه  مواجه بوده و در عین حال، شاهد مهاجرت نیروهای ماهر به کشورهای اروپایی و عمان هستیم.

وی افزود: متاسفانه از نظر تولید، افت زیادی نسبت به سال گذشته داشته و میزان فروش هم ۳۰ تا ۴۰ درصد افت داشته است.
رییس اتحادیه صنف قنادان ادامه داد: متاسفانه از سال های قبل، برخی نانوایان با استفاده از آرد یارانه ای اقدام به تهیه و فروش شیرینی کرده اند که تا به امروز برخوردی هم با آنها نشده است.

بهره مند با بیان اینکه ۱۱۵۰ پروانه دار در تهران و ۳۵ هزار واحد صنفی قنادی در کل کشور داریم، گفت: در این صنف تعطیلی هم داریم و بالای ۴۰۰ پروانه باطلی داشته ایم.
وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیلی که قنادان ایرانی دارند، امکان صادرات داریم، اما  تا به امروز کسی پای کار نبوده و مسئولان جاده را برای ما هموار نکرده اند؛ البته به استرالیا، کانادا، اروپا، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادرات داریم که چون به صورت چمدانی است، آمار دقیقی نداریم.

بهره مند در خصوص تعیین قیمت شیرینی نیز گفت: صنف قنادان به هیچ عنوان از سوبسید استفاده نکرده، واحدها درجه بندی شده و قیمت محصولات براساس نرخ مواد اولیه مشخص می شود؛ هر چند اتحادیه نظارت کافی دارد که قیمت ها خارج از عرف نباشد و در صورت لزوم برخورد می‌شود.

وی گفت: جعبه شیرینی طبق بخشنامه استاندارد تعیین می شود، جعبه برای یک کیلوگرم باید ۱۲۵ گرم باشد که وزن شیرینی با جعبه حساب می شود.
رییس اتحادیه صنف قنادان بیان کرد: کیفیت ها خیلی بالا رفته و تنوع و نوآوری بیشتر شده، این که کیفیت افت پیدا کرده را قبول ندارم.
بهره مند در پایان گفت: دسترسی و نظارتی بر فروش اینترنتی شیرینی نداریم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا